به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن محمد نژاد گفت: طرح راهداری محوری مجموعهای از اقدامات است که در محور هراز به شکل دسته جمعی توسط ۵۳ نفر راهدار، ۳۴ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در قالب ۵ اکیپ انجام میشود.
وی ادامه داد: در این طرح امکانات، ماشین آلات و نیروی انسانی چند شهرستان با هم تجمیع میشوند، همگی داخل یک کریدور از جادههای شریانی قرار میگیرند و مجموعهای از اقدامات به شکل گروهی انجام میشوند.
محمدنژاد اظهار کرد: قبل از شروع کار ابتدا یک گروه ممیزی بعد از بازدید محل چک لیست نیازهای ضروری را تهیه میکنند، بعد از تهیه برنامه زمانبندی بر اساس آن گروهی از راهداران و ماشین آلات از چندین شهرستان به صورت گسیل شده و در ابتدای محور کار خودشان را آغاز کرده و مجموعهای از کارها را به شکل گروهی انجام میدهند.
وی افزود: این موارد شامل لکه گیری، تسطیح و اصلاح افتادگی و تعریض شانه راه، اصلاح شیب شیروانی راه، پاکسازی حریم راه، تمیز کردن حریم راه، تمیز کردن و تعویض تابلوهای اطلاعاتی آسیب دیده، شست و شو و رنگآمیزی حفاظهای ایمنی در طرفین جاده و تعویض قطعات آسیب دیده است که باید در سطح آسفالت انجام شود.
معاون راهداری ضمن اعلام این مطلب که راهداری نمونه تجسم ایثار در سختیهاست تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد افزایش ضریب ایمنی در محورها و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم.
محمدنژاد به مشکلات راهداران پرتلاش در سطح محورها اشاره و عنوان کرد: امیدواریم با پیگیریهای صورت گرفته، بتوانیم به لحاظ مالی و تجهیز امکانات راهداری، شرایط کار را برای این صبور مردان همیشه بیدار در جادهها فراهم کنیم، چرا که اعتبارات، تجهیزات (ماشین آلات) و نیروی انسانی (راهدار) سه رکن مهم کار راهداری بوده که کمبود هر یک از این سه رکن اصلی، فعالیت راهداری را ضعیف میکند.